Ljetne radosti u našem vrtiću

Specifičnost odgojno-obrazovnog rada najviše se tijekom  ljetnog perioda očituje u dobno heterogenim, odnosno mješovitim odgojnim skupinama. Tada starija djeca služe kao primjer mlađima, brinu za njih i pokazuju im kao učiniti nešto novo,  sami učvršćuju samopouzdanje i uče iznositi vlastite stavove i ideje.  Mlađa djeca s druge strane se uz stariju osjećaju hrabrije, otvorenije i opuštenije te lakše i brže uče. Djeca imaju priliku učiti na prirodan način kako surađivati, pomagati, dijeliti i još mnogo toga. Ovisno o svojim potrebama i interesima djeca imaju priliku odabrati mlađeg ili starijeg partnera za igru, odnosno ući u interakciju s djecom različitih kompetencija. No, u mješovitoj skupini osim mlađe i starije djece najčešće postoje i djeca iste dobi, tako da djeca imaju mogućnost interakcija i s vršnjacima.
 
Vrlo nam je važno da se djeca osjećaju sigurno te da budu zadovoljene njihove potrebe, mogućnosti i interesi zbog čega posebnu pozornost usmjeravamo na:
  • upoznavanje specifičnosti, potreba i interesa svakog djeteta,
  • pripremu djece na nadolazeće promjene  (novi prijatelji i osobe koje će brinuti o njima),
  • uspostavljanje kvalitetnog odnosa sa djetetom i njegovim roditeljima,
  • stvaranje kvalitetne socio-emocionalne klime u skupini (odnos povjerenja, pozitivne emocije, vedro raspoloženje),
  • stvaranje poticajnog okruženja za učenje,
  • uspostavljanje fleksibilne organizacije procesa koja u što većoj mjeri odgovara potrebama svakog djeteta.
Posebnu pozornost posvećujemo sigurnosti djece, zbog promjene odgojitelja, prostora i drugih specifičnosti tijekom ljetnih mjeseci, stoga je pojačana kontrola vanjskog i unutarnjeg prostora, upoznavanje djece s potencijalnim opasnostima te načinima zaštite i izbjegavanja istih. 
 
U  ljetnom periodu djeca u vrtiću provode puno više vremena u vanjskom prostoru vrtića - u dvorišta vrtića i na terasama, već od 7:30 pa sve do 10 sati, odnosno dokada temperatura dopušta boravak na vanjskom prostoru, što nam daje mogućnost organizirati aktivnosti koje su karakteristične za ljetni period, a odnose se na jedan od najdražih medija za istraživanje - vodu.
 
 Vodu djeca istražuju na različite načine, a mi smo im ponudili različite alate kako bi njihovo istraživanje bilo što svrhovitije...
 
            
 
Osim za direktan kontakt i istraživanje, vodu koristimo i u likovnim aktivnostima na zraku...što kod djece izaziva veliko veselje...
 
                   
    

Plastični čepovi, limenke, štapići, metalni i drveni oblutci, različitih boja, oblika i veličina proizvode različite zvukove...

   


Osim igre vodom, i vani volimo ubacivati, umetati, nizati, opipavati različite materijale i teksture...


        


       

Natjecateljske sportske igre prilike su za uvježbavanje različitih motoričkih sposobnosti, kao i sposobnosti timskog rada....


  
  
  

Nove spoznaje, ideje, zaključke djeca izražavaju na različite načine....

    

    



...davajući nam do znanja kako razumiju svijet oko sebe, što misle, osjećaju, trebaju i žele...
 
 

 
 

Pripremila: Sanja Mušan, pedagoginja
 

Ispiši stranicu